Ósme i dziewiąte spotkanie
NAUKI MATEMATYCZNO PRZYRODNICZE
HURA !!!!!!!!!! - wreszcie zaczęły się ferie w naszym województwie. Jednak „FASCYNACI” nauki nie leniuchują. Będziemy uczęszczać na zajęcia codziennie w pierwszym tygodniu ferii.
Ponieważ nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze, zaczęliśmy od zasad bezpieczeństwa pracy w laboratorium. Problemem badawczym na dzisiejszych zajęciach była identyfikacja skrobi w tkankach roślinnych. Skrobia jest wytwarzana przez rośliny jako produkt asymilacji dwutlenku węgla i odkładana w ich komórkach jako materiał zapasowy. Przeprowadziliśmy doświadczenia dotyczące wykrywania obecności skrobi w różnych substancjach (zielony liść pelargonii, liść etiolowany, ziemniak, kleik skrobiowy, banan). Jeśli pojawia się ciemnoniebieskie zabarwienie – jest to reakcja charakterystyczna skrobi, pozwalająca wykryć jej obecność w różnych produktach. Sporządziliśmy indywidualną dokumentację (notatkę wg instrukcji). Na koniec dokonaliśmy weryfikacji naszych hipotez badawczych.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Poniedziałek 16 lutego 2009 roku
Tematem przewodnim naszych dzisiejszych zajęć jest praca jako wartość w życiu człowieka. Przybliżyliśmy sobie jak wyglądał stosunek do pracy od czasów niewolnictwa, poprzez feudalizm, czasy pozytywizmu do czasów współczesnych. Wybór pracy jeszcze przed nami, więc możemy dokładnie przeanalizować i przemyśleć czynniki jakie wpływają na wybór i zadowolenie z pracy. Zajęcia te dały nam wiele do myślenia. Próbowaliśmy podać definicje zawodu i zastanowić się jaki zawód dawałby nam najwięcej satysfakcji. Po rozwiązaniu testu na temat rozpoznawania predyspozycji zawodowych okazało się, że nasze wyobrażenia odbiegają nieco od wyników testu. Podsumowaniem zajęć była rozmowa na temat etyki pracy.
Wtorek 17 lutego 2009 roku
Problem bezrobocia jeszcze nas nie dotyczy, jednak warto mieć świadomość zagrożeń związanych ze zmieniającym się rynkiem pracy. Analizując rodzaje i przyczyny bezrobocia zrozumieliśmy, że są osoby, które nie z własnej winy straciły pracę lub jej nie mogą znaleźć. Nauczyliśmy się też obliczać stopę bezrobocia.
NAUKI MATEMATYCZNO PRZYRODNICZE
HURA !!!!!!!!!! - wreszcie zaczęły się ferie w naszym województwie. Jednak „FASCYNACI” nauki nie leniuchują. Będziemy uczęszczać na zajęcia codziennie w pierwszym tygodniu ferii.
Ponieważ nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze, zaczęliśmy od zasad bezpieczeństwa pracy w laboratorium. Problemem badawczym na dzisiejszych zajęciach była identyfikacja skrobi w tkankach roślinnych. Skrobia jest wytwarzana przez rośliny jako produkt asymilacji dwutlenku węgla i odkładana w ich komórkach jako materiał zapasowy. Przeprowadziliśmy doświadczenia dotyczące wykrywania obecności skrobi w różnych substancjach (zielony liść pelargonii, liść etiolowany, ziemniak, kleik skrobiowy, banan). Jeśli pojawia się ciemnoniebieskie zabarwienie – jest to reakcja charakterystyczna skrobi, pozwalająca wykryć jej obecność w różnych produktach. Sporządziliśmy indywidualną dokumentację (notatkę wg instrukcji). Na koniec dokonaliśmy weryfikacji naszych hipotez badawczych.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Poniedziałek 16 lutego 2009 roku
Tematem przewodnim naszych dzisiejszych zajęć jest praca jako wartość w życiu człowieka. Przybliżyliśmy sobie jak wyglądał stosunek do pracy od czasów niewolnictwa, poprzez feudalizm, czasy pozytywizmu do czasów współczesnych. Wybór pracy jeszcze przed nami, więc możemy dokładnie przeanalizować i przemyśleć czynniki jakie wpływają na wybór i zadowolenie z pracy. Zajęcia te dały nam wiele do myślenia. Próbowaliśmy podać definicje zawodu i zastanowić się jaki zawód dawałby nam najwięcej satysfakcji. Po rozwiązaniu testu na temat rozpoznawania predyspozycji zawodowych okazało się, że nasze wyobrażenia odbiegają nieco od wyników testu. Podsumowaniem zajęć była rozmowa na temat etyki pracy.
Wtorek 17 lutego 2009 roku
Problem bezrobocia jeszcze nas nie dotyczy, jednak warto mieć świadomość zagrożeń związanych ze zmieniającym się rynkiem pracy. Analizując rodzaje i przyczyny bezrobocia zrozumieliśmy, że są osoby, które nie z własnej winy straciły pracę lub jej nie mogą znaleźć. Nauczyliśmy się też obliczać stopę bezrobocia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz