Czwartek 26 marca 2009 roku







Nauki matematyczno- przyrodnicze

"Plazmoliza? a co to takiego?" Obserwacja zjawiska plazmolizy.

Na początku przygotowaliśmy roztwory hipertoniczne o różnych stężeniach (sacharozy i soli jadalnej) dokładnie według instrukcji. Następnie po kilka preparatów mikroskopowych z liścia cebuli (pozwoliło to na powtarzanie prób). Naszą uwagę skierowaliśmy na zmiany zachodzące w obserwowanych komórkach oraz ich dynamikę. Pamiętając o instrukcji – wykonaliśmy rysunki. Opracowaliśmy wyniki i zaprezentowaliśmy na forum. Udokumentowaliśmy nasze badania fotograficznie.
Musieliśmy być bardzo dokładni podczas wykonania tych zadań, ponieważ pośpiech mógłby spowodować zaniedbania w prowadzonych badaniach.
Eksperymenty wymagają dokładnego zaplanowania, podziału zadań, cierpliwości, dokładności i odpowiedzialności. Praca zespołowa wpływa na wykonanie różnych badań w czasie, w którym jedna osoba nie byłaby w stanie tego dokonać
Najciekawszym elementem zajęć było: oglądanie preparatów pod mikroskopem.

Przedsiębiorczość


Na początku zajęć dyskutowaliśmy czy i jak Państwo może pomóc przedsiębiorcom. Dowiedzieliśmy się czym się różni polityka strukturalna od regionalnej. Przeanalizowaliśmy strukturę województwa Wielkopolskiego. Dużą część zajęć poświęciliśmy dotacjom unijnym. Udało nam się wyszukać informacje związane z dotacjami w naszym powiecie. Utrwaliliśmy sobie hasło „innowacyjność”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz